PM na PM: Jednoduchá redukce pro zvýšení průměru kotouče
Další častou variantou je redukce z PM na PM, kdy rám nebo vidlice a brzda používají standard Post Mount. Tato konfigurace je díky své jednoduchosti oblíbená a snadno realizovatelná.
Jak funguje redukce PM na PM?
V tomto případě se jedná v podstatě o jednoduchou podložku, která se vkládá mezi rám/vidlici a brzdu. Šrouby se upevňují shora, což zajišťuje pevné a spolehlivé spojení.
Základní rozměry a možnosti přizpůsobení
Bez osazení adaptéru je u většiny rámů a vidlic výchozí rozměr pro kotouč 160 mm. Výška vloženého adaptéru pak určuje, jak velký kotouč budete moci namontovat. To znamená, že nejčastěji používáme redukci ze 160 na 180 mm a ze 160 m na 203 mm.
Záleží tedy i na konstrukci rámu. Když tam bude bez redukce příprava pro kotouč 180 mm, je třeba to vzít při výběru redukce vpotaz.